
KÉPEZŐ JÓTÉKONYSÁGI AUKCIÓ
Támogasd a KÉPEZŐ edukációs tevékenységét és vásárolj értékes műalkotásokat!
A KÉPEZŐ online jótékonysági aukciót szervez 2025. szeptember 24. és október 28. között az AXIOART-on. Az aukcióra kerülő műalkotások egytől egyig fontos gondolatokat, globális, társadalmi kérdéseket érintő üzenetet rejtenek az esztétikus felszín alatt, így edukációba nagyon jól bevonhatók. Az Axioart honlapján megvalósuló online jótékonysági aukció célja a KÉPEZŐ Galéria edukációs tevékenységének támogatása, kiemelten a non-profit, művészettel nevelésre irányuló programok forrásainak megteremtése.
A KÉPEZŐ Galéria művészettel nevelés tevékenysége igencsak átfogó. Kiállításainkat kizárólag edukációs céllal szervezzük, melyekhez minden esetben ingyenes művészetpedagógiai foglalkozásokat tartunk iskolás csoportoknak. Tehetséggondozó programot szervezünk már 4. éve, saját kidolgozású oktatási programot tartunk, amely során a képzőművészetet eszközként vonjuk be az oktatásba, tananyaghoz kapcsolható módon.
Tudományos bizonyítékok szólnak amellett, hogy a művészeti foglalkozások, a művészetek tanulása hogyan segíti egyes agyterületek működését és ez milyen jó hatást gyakorol más tudásterületekre is. A művészettel nevelés tevékenységünk során erőteljesen hozzájárulunk a felnövekvő generációk szellemi, lelki, érzelmi és erkölcsi életének kiteljesítéséhez, lelki harmóniájuk kialakításához és annak fenntartásához.
Aukciós katalógus

160x200 cm
vegyes technika, vászon
Piaci ár: 5.300.000 HUF
Kikiáltási ár: 4.200.000 HUF
Soós Nóra felhívja a figyelmünket a görög filosz egy mondatára:
“Jobb igazságtalanságot elszenvedni, mint elkövetni azt!”
Vannak olyan történelmi korszakok az emberiség életében, mikor az előttünk álló kihívások és problémák, illetve a különböző autoriter-hatalmi törekvések okozta sebek, olyan súlyos teherként nehezednek a társadalmak felfeslő szövetének finoman szőtt erezetű rendszerére, hogy szellemi útmutatás és morális enyhülés okán is érdemes vigaszt keresni a filozófia világában. Szókratész egy ilyen lehetőséget teremt számunkra ezzel a gondolatával.
A LICITÁLÁSHOZ KATTINTS A KÉZ IKONRA!

50x70x3,5 cm
akril, ezüstnyárfa táblán
Piaci ár: 1.250.000 HUF
Kikiáltási ár: 900.000 HUF
“Ebből a képből több változat is létezik, különböző méretben. Az eredeti fotót Szabóky Zsolt készítette, és egy 1984-es Budapest albumban találtam meg. A kiindulási ötletet Bernáthy Sándor festménye adta, amely e fotó alapján készült. A festmény címe az volt, hogy "Felszabtér". Nekem ez nagyon tetszett, mert igazán kelet európai hangulatú. Angolra fordítva is jól működik a 'Liberiation Square'. Az Orwell - i évszám pedig még hozzá is ad az üzenethez. Megidéződik az a múlt, ami mára eltűnt - a Ferenciek tere azóta átalakult. A három autó az akkori 80-as évekbeli típusokat reprezentálja egy pillanat együttállásában. Tetszik a kompozíció és a falanszteres, időn kívüli hangulat, mely nem retro - hanem valóban időn kívüli. Timeless. Ez a kép számomra az időn kívüliség, 'Timelessness'.”
A LICITÁLÁSHOZ KATTINTS A KÉZ IKONRA!

70x60 cm
akril, vászon
Kikiáltási ár: 600.000 HUF
feltöltés alatt
A LICITÁLÁSHOZ KATTINTS A KÉZ IKONRA!

110x80 cm
olaj, vászon
Kikiáltási ár: 340.000 HUF
Voltál már úgy, hogy a helyzet, a színek, a formák, a szagok egyszerre olyan erősen hatottak rád, hogy valami ismerős, valami nagyon különös ugrott be. Ezt néhányan ’’de ja vu’’- nak hívják. Megmagyarázható, amikor az agyad egy ismerős dolgot, az emlékeid kuszaságát úgy rakja össze, hogy azt érzed, te ezt már láttad. Milyen érdekesek is tudnak lenni az emlékek, ahogy olykor hatnak ránk kiszámíthatatlan helyzetekben. Az emlékek, melyekről úgy gondoljuk, a miénk - csak a fejünkben létező képek, amihez érzelmet társítunk. Mi kell ahhoz, hogy hátra tudjunk lépni és az emlékeinkre objektíven tudjuk rátekinteni? Vagy csak az érzelmek zajában tudjuk látni?
Olyan egyedülálló értékeink vannak és olyan egyedülálló emlékezetünk, ami a sajátos életutunk bejárása közben keletkezett. A művészek azok, akik gondolkodnak az életről, filozófiáról, esztétikáról és próbálják szavakba-képekbe önteni. Arra, hogyan is gondolkodunk magunkról és másokról a világban. Hol vagyunk mi? És hol a helyünk?
A LICITÁLÁSHOZ KATTINTS A KÉZ IKONRA!

60x40cm
Akril vásznon
Kikiáltási ár: 200.000 HUF
„Ezt a festményt egy visszatérő rajzom alapján készítettem, amit gyakran firkálok a vázlatfüzeteimbe: először rajzolok egy fát szerteágazó ágakkal, majd minden ágra rakok egy-egy madarat.
Éjszakai környezetet választottam, mert mindig is érdekelt, hogy mit csinálnak a madarak éjszaka. Persze valószínüleg alszanak, de szeretem úgy elképzelni őket, mintha titkos találkozókat tartanának, ahol megbeszélik, mi történik a világban.”
A LICITÁLÁSHOZ KATTINTS A KÉZ IKONRA!

57x57 cm
paste up, akril, rétegelt lemez
Piaci ár: 140.000 HUF
Kikiáltási ár: 110.000 HUF
Az Amerikában népszerű teóriát -, miszerint a rendőrök mindig fánkot esznek - ültettem hazai köntösbe, felhasználva hozzá az egyik legnépszerűbb rendőr rajzfilmkarakterünket, Pityke őrmestert. Ez az alkotás már 2021-ben szerepelt kiállításon, de az életnagyságú verziója 2023 novemberében meglepő népszerűségre tett szert a médiában, mivel a Pityke őrmester hangját kölcsönző Kern András rendszeresen, a gyalogos zebrán felhajtva, tilosban parkolt egy budai pékség előtt, és ennek apropóján a pékség melletti hirdetőoszlopra ragasztottam az alkotás teljes alakos verzióját, melynek hírére aztán több sajtóportál is lecsapott.
A LICITÁLÁSHOZ KATTINTS A KÉZ IKONRA!

90x70 cm
akril, vászon
Piaci ár: 560.000 HUF
Kikiáltási ár: 410.000 HUF
2019-20-ban festettem néhány képet a szűk családomról, legközelebbi hozzátartozóimról. Ez sem előtte, sem azóta nem volt jellemző, és akkor sem egy tudatos döntés volt. Így utólag a Covid járvány miatti összezártsággal tudom összefüggésbe hozni, hiszen abban az időszakban mindannyian leginkább a szűk családunkra tudtunk támaszkodni. A "Kavicsozók" című képem tehát egyrészt emiatt tekinthető kissé másnak mint a többi; témáját tekintve kicsit leválik a tőlem megszokott vonalról. Másrészről az (eddigi) egyetlen olyan festményem, ahol az alakoknak megjelenítem az árnyékát, ezáltal egy minimálisan kibillentem a képet a síkszerűségből. Nem utolsó sorban ez volt az első képem, ahol mintás felületet is behoztam a teljes homogenitásba (és ezt azóta egyre gyakrabban alkalmazom) az egyes ruhadarabok csíkozásával.
A LICITÁLÁSHOZ KATTINTS A KÉZ IKONRA!

70x70 cm
akril, vászon
Kikiáltási ár: 650.000 HUF
"A Konstelláció című sorozathoz olyan fotókat készítettem, melyekben a digitális képhibák okozta zaj a látvány széttöredezettségét eredményezte. Ez a jelenség a tárgynak (az emberi test képének) és magának a leképzésnek is a véletlenszerűségét, esetlegességét hangsúlyozta számomra. A fotókból inspirálódó sorozat készítése közben fontos volt számomra, hogy készülő festmények analógiaként szolgáljanak az értelemtulajdonítás dinamikus, rögzíthetetlen jellegére. Így a művel való találkozás, maga a képnézés is a befogadó megismerésének működését helyezi előtérbe. Ezeket az intenciókat mutatja a K.V.5. című festmény is."
A LICITÁLÁSHOZ KATTINTS A KÉZ IKONRA!

120cm x 70cm, 10cm széles paszpartuval
vékony fehér keretben, selyemfényű művészi papírra nyomva
Kikiáltási ár: 500.000 HUF
Az Áramló szabadság című kép egy sorozat tagja, mellyel igyekeztem új színt vinni Budapest nevezetességeinek bemutatása során. Olyan technikai megoldást alkalmaztam, mely a látványosságokat bizonyos mértékben elemeli a valóságtól. A megszokottól eltérő ábrázolás ellenére egyértelműen felismerhető, mit látunk a képen. Ez a sajátos vízió repetitív jellegével, határozatlan körvonalaival és kevésbé részletezett formáival könnyeddé, elnagyolttá és esetlegessé teszi a motívumokat. Bár a fotók digitális kamerával készültek, a végeredmény nem utólagos manipuláció eredménye. Ez számomra nagyon fontos abban a számítógépes világban, amelyben szinte bármilyen valós vagy valószerűtlen kép előállítható egy gombnyomással.
A LICITÁLÁSHOZ KATTINTS A KÉZ IKONRA!

57x23x17 cm
festett acél
Piaci ár: 470.000 HUF
Kikiáltási ár: 370.000 HUF
Ahogy a neve is jelzi, a növények előtti tisztelgés ihlette ezt a munkámat. Lézervágott, festett szoborrol van szó, amely kimerevít egy törékeny szerkezetet, a növény levelét. Azért a filodendron, mert már már maga a növény levele is szoborszerű, igazi művészeti alkotás mint bármely élőlény a földön.
A LICITÁLÁSHOZ KATTINTS A KÉZ IKONRA!

akril, vászon
80x60 cm
Piaci ár: 580.000 HUF
Kikiáltási ár: 530.000 HUF
Egy 2025-ben készült festmény a Reducto című sorozatomból.
A kompozíció a kép alján elhelyezkedő súlyos "fémgolyón" helyezkedik el, egy olyan pozíciót hozva létre, amelyről csak találgatni tudjuk hogy dőlés előtti, közbeni vagy kitámasztott, nyugvópontra ért státuszában látjuk. A szerkesztés tudatos, a kép szerkezete elbizonytalanítja a befogadót - a stabilitás és a változás allegóriája
vibrál. Az erővonalak, tömegek és a színek együttesen alkotják a kép összetett szerkezetét, amely hosszabb tanulmányozás után több, egymástól elkülönülő, mégis, logikailag összefüggő alakot fed fel: harlekinre, uralkodóra, a perifériáról rejtőzködve figyelő rejtélyes figurára illetve egy, a fekete-fehér színek szövete által alkotott frontális félabsztrakt portréra figyelhetünk fel. Mindezek a lágy komplementer architekturális és több rétegű háttér előtt alkotnak szimbolikus rendszert.
Jelen festmény egy tükör: a színek drámája, a kapcsolatok rendszere és a komponált feszültség együttesen utal saját életünk mozgatórugóinak, eseményeinek rejtett logikájára, jelenünk kiszámíthatatlanságára, látszólagosan kontrollált élethelyzeteink viszonylagosságára, és nem utolsó sorban az állandóság illúziójára.
A LICITÁLÁSHOZ KATTINTS A KÉZ IKONRA!

28x49x1,5 cm
festett acél
Kikiáltási ár: 450.000 HUF
Szinte mindannyian jól emlékszünk még a kései szocializmus jellegzetes lakótelepi játszótereire. Ezek a nem éppen az EU komfort szabványrendszere szerint csatarendbe állított, sokszorosan átfestett mászókák, leszakadt hinták, nyekergő mókuskerek, vagy épp leásott autógumikra huppanó mérleghinták mégis mindannyiunkban meghatározó, mókás vagy épp szomorkás gyerekkori emlékeket ébresztenek. Ilyen emlékekkel rendelkezik Németh Marcell is, aki azonban nem pusztán a régi lakótelepi játszóterek után érzett nosztalgia végett fogott e játékok kicsinyített másainak készítésébe. A művészre jellemző művi és természetes, a lehatárolt és a szabad, a kimért és végtelen alapélményeinek gondolati körüljárása kapcsán születtek.
Illúziókeltése az egyes darabok léptékváltásán alapszik, ami által egy képzeletbeli játszótér perspektivikus látványa elevenedik meg előttünk. Ám a léptékváltás egyben disszonáns eleme is az illúziókeltésnek. Németh szándéka tehát nem a néző megtévesztése, sokkal inkább egy játék kikényszerítése, a játszótér kollektív emlékanyagának felidézése által.
A LICITÁLÁSHOZ KATTINTS A KÉZ IKONRA!

feltöltés alatt
A Részben egész sorozat darabjai, a pars pro toto - a részletben megjelenő teljesség elve alapján idézi a női test egyes szeleteit. Az itt bemutatott munka érzékeny egyensúllyal komponált darab, melyen egy arc részlete jelenik meg. Hogy ez mitől, vagy miért történik, azt mindenkor a néző saját asszociációira bízom.
A LICITÁLÁSHOZ KATTINTS A KÉZ IKONRA!

Gross Arnold munkássága inspirálta
200x100 cm
vasból hajlított elemek, formára hajlított hengervas és körvas elemek, gyűjtött antik és öntöttvas virágfejek
Piaci ár: 1.500.000 HUF
Kikiáltási ár: 1.300.000 HUF
A Varázserdő a Sziget Fesztivál Helyszínspecifikus installációja. A Gross Arnold Galéria által felkért Kortmann Katalin és Paul alkotópáros az Artgarden helyszínre tervezett és kivitelezett installációja egy magasra nyúló jelképes virágokkal és beton fejekkel benőtt pad, az elvonulás, kilépés, megpihenés kis szigete. Az installáció tematikája a Gross Arnold-i világ szellemiségét idézi. Központi eleme egy pad és annak vasszerkezetből kiinduló, hegesztett, magasra nyúló (1-2 méter közötti elemek) vas virágok-növényzet, melyek részben, mint a városi épület ornamentikából kiemelt sematikus elemek, részben, mint magát a növény- ornamentikát ihlető természeti elem fotóalapú képmásai jelennek meg.
Kortmann Járay Katalin (1986, Budapest) és Mendreczky Karina (1988, Budapest) művészpárosa már 2019 óta működik együtt szorosan, előző installációjukban megjelenő vaselemek összeszerelését és hegesztését végző kivitelező, Kortmann Paul, a jelen installációban, mint alkotó minőségű résztvevő van jelen. Ilyen módon a pad egy új kooperációnak tekinthető a kivitelező és a tervezőpáros között.
A LICITÁLÁSHOZ KATTINTS A KÉZ IKONRA!

50x40 cm
olaj vásznon
Kikiáltási ár: 380.000 HUF
A festmény központi eleme egy hatalmas, törött váza, amely mintegy ablakot nyit a pusztaság közepén rejlő másik világra. A váza belsejében egy életfa áll, körülötte víz és zöldellő növényzet, mögötte fehéres sziklák, amelyek tisztaságot és békét sugallnak. Ezzel éles ellentétben a külső tér kopár, repedezett talajból és barnás sziklafalakból áll, ahol az élet jelei teljesen hiányoznak. A kép a környezet pusztulását is ábrázolja, amely összefüggésbe hozható a globális felmelegedés hatásaival: a külső táj sivársága az ökológiai válság következményeként is értelmezhető. A váza, amely egykor ép volt, a civilizáció jelképévé válik, töröttsége az emberi társadalom sérülékenységét és felelősségét hangsúlyozza. A kompozíció így két világot állít szembe: a pusztuló külvilágot és a civilizáció törékeny keretei között még fennmaradó oázist. A színvilág is ezt a kettősséget hangsúlyozza, hiszen a külső tér meleg, fakó árnyalatai a kiszáradást, míg a belső tér élénk zöldjei és kékjei a termékenységet és frissességet jelképezik. A festmény üzenete az élet és a remény megőrzésére utal, arra, hogy a civilizáció felelőssége megvédeni és megőrizni a természetet a pusztulással szemben.
A LICITÁLÁSHOZ KATTINTS A KÉZ IKONRA!

120x120 cm
akril, vászon
Kikiáltási ár: 720.000 HUF
Évek óta festői gyakorlatom az expresszivitás és a geometria együttes használata egy kompozíción belül. A két festői módszer eredetileg egymás ellentettje, de számomra mindkettő egyszerre releváns, együttes használatuk leírhatja az ember működését: a geometria a tervezett cselekedeteink megfelelője, a gesztus az érzelmek világába kalauzol. Ezen a 2023-as képen a gesztus és geometria több egymás fölé került rétegen keresztül felelget egymásra. A többféle minőség együttes megjelenítése káoszt idézhet, ebben a káoszban a színek és formák ritmusával teremtek rendet.
A LICITÁLÁSHOZ KATTINTS A KÉZ IKONRA!

90x90 cm
olaj, vászon
Kikiáltási ár: 800.000 HUF
leírás hamarosan
A LICITÁLÁSHOZ KATTINTS A KÉZ IKONRA!

feltöltés alatt
A LICITÁLÁSHOZ KATTINTS A KÉZ IKONRA!

50x70cm
bársonyra festve, hímzéssel
Piaci ár: 800 EUR
Kikiáltási ár: 640 EUR
Legújabb festményeiben, giclée-printjeiben kollázs jelleggel használta fel roncsolt, elmosódott vagy torzított, divatfotózásokon készült, antropomorf formavilágú werkfotóit. Mellette megőrizte a korábbiakban is alkalmazott hímzéstechnikát, a speciális alapanyagokat, a jellegzetes színvilágot és a munkákon feltűnő, különleges elemeket. Az angol nyelvű Sanctuary kifejezés jelentése menedék, illetve szakrális hely, mely utal a művész bensőséges, inspiráló, személyes élményeire, ami művészeti mentsvárként is szolgál számára. A megmutatott emberi arcok, lábak és kezek mellett transzformer vagy robotikus madár, illetve dinoszaurusz jellegű fejek tűnnek fel a különleges bársonyfelületeken, melyek együttes alkalmazásával újszerű kompozíciókat alakít ki. A Lonovics ábrázolta technós, populáris kultúrához közelítő arcformák némiképp emlékeztetnek Juan Gris, Paul Klee vagy Pablo Picasso kubista fejábrázolásaira. Munkáiban az antropomorf jellegű motívumok torzulnak, képi világuk mégis megőriz valamit hagyományos jelentésmezejéből.
A LICITÁLÁSHOZ KATTINTS A KÉZ IKONRA!
Támogatóink:

Médiapartnereink:


