Rólunk

A KÉPEZŐ művészeti közösségi teret hárman barátnők hoztuk létre, Bada Éva, Pénzes Boróka és Csiszár Beatrix. Mindhárman szenvedélyesen szeretjük a képzőművészetet és valljuk, hogy a művészet nemcsak ismereteinket bővíti, hanem fejleszti a szépérzékünket, szellemileg és érzelmileg is feltölt, tágítja a világképünket, akárcsak egy jó könyv, egy jó film vagy egy színházi előadás, pont ilyen lehet egy képzőművészeti kiállítás, egy művészettörténeti előadás, vagy egy kreatív alkotó foglalkozás nyújtotta élmény is. Nem mindennapi élményt adunk a mindennapokra. Nem csak befogadni segítünk, hanem elfogadni..

Mindhárman több éves szakmai tapasztalattal rendelkezünk képzőművészeti rendezvények szervezésében, gyerek és felnőtt foglalkozások összeállításában és levezetésében a Szépművészeti Múzeum és a Magyar Nemzeti Galéria munkatársaiként. A KÉPEZŐben képzőművészet-alapú foglalkozásokat, előadásokat tartunk gyermekek és felnőttek részére, kiállításokat és összművészeti programokat szervezünk. Célunk, hogy a gyerekek megszeressék a művészetet, ismerjék az emblematikus alkotásokat, tudják azokat korokhoz, alkotókhoz, stílusokhoz kötni, és hogy előbb-utóbb aktív múzeumlátogatók legyenek.

Elkötelezetten hisszük, hogy a képzőművészetnek kiemelkedő szerepe van az emberek életében, azt gondoljuk, hogy életünk gazdagabb, mélyebb és színesebb lesz, ha képzőművészeti alkotást látunk, ha elmélyedünk benne. Hiszünk a KÉPEZŐben, hisszük, hogy ettől is kicsit jobb lesz a világ.

Csapatunk

Bán Blanka

Művészettörténész

Bán Blanka vagyok: kulturális menedzser, művészettörténész és muzeológus a Magyar Nemzeti Galériában, művészettörténet tanár a Budai Rajziskolában, s nem utolsó sorban az egyik előadó a Képező kulturális terében.
Képzőművészeti és irodalmi könyveken nőttem tel, a szüleimnek köszönhetően gyermekkorom óta szívtam magamba a művészet szeretetét. Mindig is nyilvánvaló volt számomra, hogy bölcsész leszek, ám álmomban sem gondoltam volna, hogy ennyire kiteljesedhetek a választott pályámon, hiszen nem csak a szakmámról van szó, hanem a hobbimról is.
Ha olyan munkát választunk, amit szeretünk, soha nem kell dolgoznunk - szól a bölcs gondolat, amivel maximálisan tudok azonosulni. A művészet egy olyan egyetemes nyelv, melyet - éljünk bárhol a világon -, mindannyian értünk. Összeköt, megnyit, inspirál, elgondolkodtat, elmélyít, felszabadít, tanít, és többé, jobbá tesz minket. Arra hivatott, hogy lemossa a lélekről a mindennapok porát, ahogyan Pablo Picasso gyönyörűen megfogalmazta.
Természetes, hogy az emberi lélek éhezi a szépet. A szakmám egyik leginspirálóbb része az számomra, amikor látom a hallgatóság tekinteteiben, hogy ráleltek egy műalkotásban. Akkor megszületik a csoda és hálás vagyok, hogy részese lehetek és segíthetek a megtalálásában. Lehet hát művészetek nélkül élni, de nem érdemes.

Gerhardt Kriszta

Előadó

Mórocz Adrienn

A MA-KI fest? című bábelőadás bábművésze

A Pécsi Művészeti Szakközépiskolában végeztem tánc szakon, majd a Színház és Filmművészeti Egyetem báb szakára sodort az élet. Imádok énekelni, a „Boribon muzsikál” gyerekkoncerteken talán már találkoztatok velem. Jelenleg a Thália Színház társulatának vagyok a tagja. Szeretem, ha a művészeti ágak keverednek, ha egy előadásba bele tudok csempészni egy kis táncot, dalolást, bábozást, és még a képzőművészettel is össze lehet kapcsolni - ezek számomra a legizgalmasabb kihívások.

Stégmár Lolita

A Mini művészképző szakkör vezetője

Tanulmányaimat a londoni Central Saint Martins Egyetemen képzőművészeti szakán végeztem 2020-ban. Jelenleg a MOME múzeumi és kultúra management szakirányú továbbképzésén tanulok. Az évek során sokféle kísérletező jellegű technikát és módszert sajátítottam el, de főként videó, szöveg, festő és installáció művészetben mozgok otthonosan. A művészet adta értékeket már fiatalkorban fontos kialakítani és táplálni. Hiszek abban, hogy minél több emberhez eljut a művészet és az alkotás öröme, annál teljesebbek leszünk mindannyian.

Harmath Vera

A "lehet concept" kreativitást fejlesztő kurzus megálmodója, vezetője

Harmath Verának hívnak. A rajzolás és a műalkotások élvezete gyerekkorom óta egy szabad világot jelentett nekem, ahol bármennyi időt szívesen töltöttem. Művészettörténészként végeztem, majd grafikát és illusztrációt tanultam. Tanár és szabadúszó illusztrátor vagyok, az alkotásra és a tanításra is hivatásként tekintek.

Benyovszky-Szűcs Domonkos

Az Értsd a Kortárst Family program vezetője

Benyovszky-Szűcs Domonkos vagyok és a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő tanszékén végeztem. Jelenleg a Pécsi Tudományegyetem DLA képzésében veszek részt, és Táncművészeti Egyetem Művészképző Intézetében tanítok. Az Értsd a Kortárst! projektben olyan programokat dolgoztam ki, melyek segítenek közelebb kerülni a kortárs alkotókat foglalkoztató jelenségekhez. Az előadásokban művészetkritikai szempontok mentén lépnek párbeszédbe a különféle művészek, vagy korok alkotásai, alapvetően az alkotók nézőpontján keresztül.

Udvaria Anna

KÉP-SZÍN-JÁTÉK vezetője

A Színház-és Filmművészeti Főiskolán 1993-ban zenés szakon, 2020-ban pedig, a Színházi nevelés képzésen végeztem. A klasszikus balett és a zene, gyermekkoromtól kíséri az életemet. Jelenleg a Thália színház tagja vagyok, emellett keztem el a gyerekekkel való foglalkozást, a drámajátékok keretein belül. Hiszem hogy ezek a foglalkozások segíthetnek a gyerekek személyiség formálásában, fejlesztheti kapcsolatteremtő képességüket, formálja kifejező készségüket.

Andrusko Marcella

A MA-KI fest? című bábelőadás bábművésze

Andrusko Marcella, vagyok, szlovákiai születésű magyar színész, színházi alkotó. A színház és a képzőművészet találkoztatása régóta foglalkoztat. Minél több eszköz áll rendelkezésünkre a kifejezéshez, annál színesebb képet festhetünk- szó szerint is.

Bába Veronika

Művészetterápia vezetője

Bába Veronika vagyok, félig lengyel származású. A Varsói Tudományegyetemen tanultam művészettörténetet, majd a MOME-ra jártam művészeti manager képzésre. Korábban a budapesti Lengyel Intézet képzőművészeti programjainak koordinátora, majd a Szépművészeti Múzeum és a Magyar Nemzeti Galéria kiállításszervezője voltam, jelenleg az új Néprajzi Múzeum tartalomfejlesztésén dolgozom.

Soltész Kata

Komplex művészeti terapeuta Művészetterápia vezetője

Fejlesztőpedagógusként dolgozom autizmusban érintett gyermekekkel. A zene-, a képző-, és az iparművészet szeretete kiskorom óta jelen van az életemben. Egy-egy feszített időszakot követően leginkább a természetben, vagy alkotással tudok regenerálódni. Érdekel a szociálpszichológia, nagyon szeretek ruhákat varrni és megengedni magamnak a nappali álmodozást, mert ez segít megőrizni a lelki rugalmasságomat. A komplex művészetterápia módszere iránti elköteleződésem onnan ered, hogy megtapasztaltam, milyen finom áramlásokat képes elindítani az emberi lélekben és olykor a legváratlanabb pillanatokban is érezteti jótékony hatását.

Varga Viola

A Kretívan a kezdetektől szakkör vezetője

Az alkotás iránti vágy már gyerekkoromtól kezdve megvolt, ami a művészet szeretetével társult kamaszként. Művészettörténészként végeztem az egyetemen és szerencsére az ország nagy múzeumaiban dolgozhattam múzeumpedagógusként. Az egyik nagy álmom teljesült a Barangoló könyvsorozattal, amely gyerekeknek szóló múzeumpedagógiai kiadvány. A másik nagy vágyam is teljesült, így most a kisfiammal otthon töltöm a mindennapokat. A képzőművészet továbbra is jelen van az életünkben, hiszen a gyerekek már csecsemőkorukban is fogékonyak a művészetre, és én örömmel fejlesztem őt is.