FESTŐ WORKSHOP KUN FRUZSINA FESTŐMŰVÉSSZEL

FESS, ALKOSS, LÉGY TE IS MŰVÉSZ!

Ha szívesen alkotnál egy fiatal, szakmailag elismert festőművésszel, Kun Fruzsival, gyere a KÉPEZŐbe és legyen közös műtermetek!

Élményfestés Frida Kahlo-tól EL Kazovszkij-ig

A KÉPEZŐ alkotó foglalkozásokat az új évadban Kun Fruzsina festőművész tartja.

Az egyes alkalmakon Kun Fruzsi változatos és szórakoztató módon egy rövid művészettörténeti betekintéssel kezd. Olyan híres művészek alkotásait helyezi fókuszba, akiknek a stílusa nagy hatással volt a művészettörténet alakulására. Az előadásból inspirálódva, az adott művész stílusában alkotunk. Az alkotás elsősorban a festészeti technikákra fókuszál, előképzettséget nem igényel és minden eszközt mi biztosítunk.

Időpont: A workshopok szerdai napokon 18:00-20:00-ig tartanak.

Helyszín: KÉPEZŐ Galéria, 1024 Budapest, Keleti Károly utca 13/A.

Bérletár: 30.000 Ft
Jegyár: 7.000 ft/alkalom
Jegyvásárlásért görgess a lap aljára!

A workshopon minden eszközt biztosítunk. Az alkotás hevében könnyen fröccsen és csöppen a festék, így festőpóló vagy kötény viselése javasolt!

2026-os évad időpontjai: 

  • 2026. február 04.: Frida Kahlo naplója
  • 2026. március 11.: Georgia O’Keeffe Érzéki természet ábrázolása
  • 2026. április 15.: Gustav Klimt – Vibráló virágoskertek
  • 2026. május 13.: Munch – Ember és táj érzelmi kapcsolata
  • 2026. június 10.: El Kazovszkij – Szimbolumok erejével
Kun Fruzsina 2000-ben végeztett a Magyar Képzőművészeti Egyetem képgrafika szakán, 2022-23-ban résztvett a Budapest Artmentor képzésen. Főként fest, rajzol, időnként objekteket is készít. Az utóbbi években főként a rózsaszín, piros, narancs és lila árnyalatai váltak művészetének jellgzetes kifejezőeszközévé. Alkotásai a bőr alatti, láthatatlan organikus világba vezetnek, – indák és rések hálózatába, amelyek egyszerre idézik a növényi formákat és az emberi test belső szerkezetét. Ez a kettősség, az éltető és kiszipolyozó, a védelmező és fenyegető erők játéka végigkíséri munkáit. Gyakori motívuma a figyelő szem formájú nyílás, amely mintha egy titkos, színes és mégis fullasztó burokba engedne bepillantást: egy rejtett, belső világba, amely egyszerre vonzó és nyugtalanító.
Évekig dolgozott együtt a Szépművészeti Múzeumban múzeumpedagógusaival, könyveket tervezett, tartott workshopokat, szakköröket felnőtteknek a helyszínen. A foglalkozasokon fontosnak tartja egyrészt a képzőművész nők megismertetését, másrészt közismert művészek kevésbé ismert munkáit, de leginkább azt, hogy alkotásaikban legyen olyan megfogható ábrázolás rész, amit bárki örömmel, szenvedéllyel elkeszithet, mert ez az az erő vagy flow, amitől egy kép működik.

2026. feburár 04.: Frida Kahlo naplója

Frida Kahlo művész intim élete csodálatosan megmutatkozik az illusztrált naplóban, amelyet utolsó 10 évében vezetett. Ez a szenvedélyes és néha meglepő feljegyzés a művész gondolatait, verseit és álmait tartalmazza; sok közülük tükrözi viharos kapcsolatát férjével, Diego Rivera művésszel, valamint 70 elbűvölő akvarell illusztrációt is tartalmaz.
A színes tintával írt szövegek a naplót olvasás mellett látványosságként is vonzóvá teszik. Írásaiból kiderül a művész politikai érzékenysége, gyermekkori emlékei, valamint az a hatalmas bátorság, amellyel több mint harmincöt műtétet viselt el, hogy kijavítsák a tizennyolc éves korában egy balesetben szerzett sérüléseit.
Most mi is elkezdünk egy saját illusztrált naplót készíteni, filctollal, színes ceruzával.
KÉRLEK HOZZ EGY ÁLMOT vagy emléket, akár frisset vagy egy régmúltból kiragadottat.
2026. március 11.: Georgia O’Keeffe – Érzéki természet ábrázolása 
Georgia O’Keeffe amerikai modernista festőnő a természet, különösen a virágok egyedi, nagyméretű ábrázolásmódjáról vált világhírűvé. Műveiben a témát rendkívüli közelségből mutatja meg, amely a nézőt a virágok formáinak, színeinek és finom részleteinek mélyebb szemlélésére készteti. Az óriási, vásznat kitöltő virágfejek a realizmus és az absztrakció határán mozogtak, miközben érzékiséget és dinamikus ritmust sugároznak. O’Keeffe a rohanó világban élő embert megállítja, hogy a természet rejtett, bensőséges szépségére irányítsa a figyelmet.
Ezen az alkalmon megállunk mi is, és természetesen viragot fogunk egészen közelről megfigyelni, felnagyitva megfesteni.
2026. április 15.: Gustav Klimt – Vibráló virágoskertek
Gustav Klimt tájképei, viragoskertjei eltérnek a jól ismert szimbolikus portréitől, mégis magukon viselik a művész egyedi kézjegyét. Ezeken a festményeken inkább a pontillizmus és a szecesszió egyfajta fúziója fedezhető fel, ahol a virágok apró, mozaikszerű ecsetvonásokból állnak, vibráló színfoltokként jelennek meg. A kompozíciók nélkülözik a hagyományos perspektívát, ehelyett a nézőt a színek és textúrák sűrű, dekoratív szövevényébe vonják be. Az Attersee melletti nyaralóban festett tájképei kézenfogva kirángatnak minket is természetbe, együtt ámulunk rá szépségére, vele lélegezzük be a friss levegőt.
Mi is veszünk egy friss levegőt, megfigyeljük ezeket a csodálatos képeket és elmélyedve kísérletet teszünk ecsettel, temperaval megidézni milyen is létrehozni őket.

2026. május 13.: Munch – Ember és táj érzelmi kapcsolata

Edvard Munch művészetében a táj nem csupán háttér, hanem az emberi lélek és a belső szorongások közvetlen tükröződése. A norvég expresszionista festő tudatosan használta a természeti elemeket az emberi lét alapvető érzelmeinek kifejezésére, legyen az a magány, a szerelem, vagy a félelem. Képein a valóságtól elrugaszkodott, intenzív színek széles skálája és a dinamikus, hullámzó formák a belső feszültséget érzékeltetik, vizuálisan rezonálva a szereplők érzelmi viharaival. Gyakran ábrázolt elszigetelt alakokat a hatalmas, néha fenyegető tájban, ahol a formák torzulása hangsúlyozza a modern ember elidegenedettségét és sebezhetőségét. Munch műveiben a külső világ a belső világ kivetülese, ahol a színek, formák és a kompozíció mély érzelmeket közvetít a néző felé.
Ezen az alkalmon saját vagy valaki más, hozzánk közel álló, de akár könyvből, filmből választott szereplő érzelmeit próbáljuk elképzepzelni színben, formában, majd krétával vagy festékkel láttatni azt.
2026. június 10.: El Kazovszkij – Szimbolumok erejével 
El Kazovszkij a kortárs magyar képzőművészet egyik legmeghatározóbb és legegyedibb alakja volt. Munkásságát a szürreális, mitológiai utalásokkal és személyes szimbólumokkal átszőtt, egyéni világkép jellemezte, ahol a Dürer-nyúl, a kutya, az obeliszk és a balett-táncosnő voltak a legjellemzőbb motívumok. Ezek a szimbólumok a művész számára a létezés mélyebb, transzcendens igazságainak megragadására, a szépség és a kiszolgáltatottság kettősségének kifejezésére szolgáltak. A társadalmi és nemi szerepekkel nyíltan kísérletező, a művészet különböző területeit (festészet, színház, performansz) ötvöző munkáival a magyar underground kultúra ikonikus figurájává vált. Művészete a személyes sors és a kollektív tudattalan metszéspontjában mozgott, örökérvényű emberi kérdéseket feszegetve.
Mi is átgondoljuk mik lehetnek azok a szimbólumok amik legjobban kifejezik, képviselik saját történeteink, vágyaink, ösztöneink lényegét. Majd expresszív vonásokkal, színekkel és kontrasztokkal kréta segítségével ábrázoljuk őket.

Jegyvásárlás


Monthly Weekly Daily List
február 2026
március 2026
április 2026
május 2026
június 2026
No event found!