HÁZHOZ VISSZÜK A MŰVÉSZETET

Képzőművészet-alapú kompetenciafejlesztő oktatási program

kisiskolás kortól érettségiig

 

 

A KÉPEZŐsuli egy képzőművészet-alapú oktatási program, amely nagy hangsúlyt helyez a művészeti nevelésre, a jövő kompetenciáinak fejlesztésére, illeszkedik az alaptantervhez és élményben részesíti mind a gyerekeket, mind a pedagógust az oktatás során.

A KÉPEZŐsuli programban a képzőművészetet, mint eszközt vonjuk be az oktatásba, több tantárgyat összekapcsolva, az alaptantervet követve. Ilyen “művészettörténeti” órákat – elméleti és gyakorlati foglalkozásokat – tartunk általános iskolákban és gimnáziumokban.

[/vc_row_inner]

KINEK AJÁNLJUK?

Művészeti óráinkat, foglalkozásainkat alsó és felső tagozatos általános iskoláknak és gimnáziumoknak ajánljuk. Olyan tanárokkal szeretünk együtt dolgozni, akik nyitottak az interdiszciplináris oktatási elvekre és arra, hogy az óráikat vizuális tartalmakkal színesítsék. Elsősorban történelem, irodalom, földrajz/természetismeret, vizuális nevelés órákhoz kapcsolódunk, de akár matematika vagy biológia tantárgyakhoz is.

A KÉPEZŐsuli célja:

 

KINEK AJÁNLJUK?

Művészeti óráinkat, foglalkozásainkat alsó és felső tagozatos általános iskoláknak és gimnáziumoknak ajánljuk. Olyan tanárokkal szeretünk együtt dolgozni, akik nyitottak az interdiszciplináris oktatási elvekre és arra, hogy az óráikat vizuális tartalmakkal színesítsék. Elsősorban történelem, irodalom, földrajz/természetismeret, vizuális nevelés órákhoz kapcsolódunk, de akár matematika vagy biológia tantárgyakhoz is.

A KÉPEZŐsuli célja:

  • népszerűsítse a képzőművészetet,
  • a képzőművészetet, mint eszközt vonja be az oktatásba,
  • támogassa a pedagógusok munkáját,
  • összekapcsolja a különböző tantárgyakat,
  • színesítse az oktatást,
  • kibontakoztassa a gyerekek lelki és szellemi képességeit.

A művészet szerepe az oktatásban

Célunk, hogy a művészettörténet és a vizuális nevelés eszközeivel színesítsük, megtámogassuk a történelem, irodalom, a természetismeret/földrajz, de akár matematika vagy biológiai órákat, az interdiszciplináris oktatás jegyében. Ezt egyrészt azért gondoljuk szükségesnek, mert hazánkban a diákok nagyon kis óraszámban tanulják a művészettörténetet, másrészt pedig a mindenkori művészek vizuális eszközeikkel mindig reagáltak az adott korra, az adott kor eseményeire, történéseire, problémáira, csakúgy, mint például az irodalom.A művészeti alkotások a különböző jelentésrétegeiken keresztül alkalmasak arra, hogy egyéni, csoportos és társadalmi szinten fontos kérdéseket vessenek fel, vizsgáljanak és amelyekkel szinte minden korosztály megszólítható. A műalkotások megszólítanak minketmesélnek nekünkérzelmeket váltanak ki belőlünktanítanak bennünketszórakoztatnakelgondolkodtatnakkapcsolódnak életünkhöza világ történéseihez.