KÉPEZŐ oktatási program
Képzőművészet-alapú kompetenciafejlesztő oktatási program kisiskolás kortól érettségiig

A KÉPEZŐ egy képzőművészet alapú oktatási program, amely nagy hangsúlyt helyez a művészeti nevelésre, a jövő kompetenciáinak fejlesztésére, illeszkedik az alaptantervhez és élményben részesíti mind a gyerekeket, mind a pedagógust az oktatás során.

A KÉPEZŐ programban a képzőművészetet, mint eszközt vonjuk be az oktatásba, több tantárgyat összekapcsolva, az alaptantervet követve. Ilyen “művészettörténeti” órákat – elméleti és gyakorlati foglalkozásokat – tartunk általános iskolákban és gimnáziumokban.

A művészet szerepe az oktatásban

Célunk, hogy a művészettörténet és a vizuális nevelés eszközeivel színesítsük, megtámogassuk a történelem, irodalom, a természetismeret/földrajz, de akár matematika vagy biológiai órákat, az interdiszciplináris oktatás jegyében. Ezt egyrészt azért gondoljuk szükségesnek, mert hazánkban a diákok nagyon kis óraszámban tanulják a művészettörténetet, másrészt pedig a mindenkori művészek vizuális eszközeikkel mindig reagáltak az adott korra, az adott kor eseményeire, történéseire, problémáira, csakúgy, mint például az irodalom.

A művészeti alkotások a különböző jelentésrétegeiken keresztül alkalmasak arra, hogy egyéni, csoportos és társadalmi szinten fontos kérdéseket vessenek fel, vizsgáljanak és amelyekkel szinte minden korosztály megszólítható. A műalkotások megszólítanak minket, mesélnek nekünk, érzelmeket váltanak ki belőlünk, tanítanak bennünket, szórakoztatnak, elgondolkodtatnak, kapcsolódnak életünkhöz, a világ történéseihez.

A KÉPEZŐ célja:

 

– népszerűsítse a képzőművészetet,
a képzőművészetet, mint eszközt vonja be az oktatásba,
támogassa a pedagógusok munkáját,
összekapcsolja a különböző tantárgyakat,
színesítse az oktatást,
– kibontakoztassa a gyerekek lelki és szellemi képességeit.

Kiknek ajánljuk?

 

Művészeti óráinkat, foglalkozásainkat alsó és felső tagozatos általános iskoláknak és gimnáziumoknak ajánljuk. Olyan tanárokkal szeretünk együtt dolgozni, akik nyitottak az interdiszciplináris oktatási elvekre és arra, hogy az óráikat vizuális tartalmakkal színesítsék. Elsősorban történelem, irodalom, földrajz/természetismeret, vizuális nevelés órákhoz kapcsolódunk, de akár matematika vagy biológia tantárgyakhoz is.